Khamis, 11 Ogos 2016

Juruterbang Wanita Pertama Arab Saudi


Kerajaan Arab Saudi telah menetapkan larangan memandu bagi kaum wanita. Namun, meski ada larangan tersebut, Hanadi Zakaria Al-Hindi dikhabarkan telah menjadi wanita pertama di Saudi yang berjaya menjadi seorang juruterbang pesawat, Memo melaporkan pada Selasa (9/8/2016).

Hanadi telah menerima lesen untuk menjadi juruterbang pada tahun 2014 silam. Para pakar penerbangan berkata wanita juga mempunyai kemampuan yang sama untuk bekerja di semua profesi sebagai laki-laki, termasuk menjadi pilot.


Lahir di Mekah pada tahun 1978, Hanadi awalnya mula belajar di Fakulti Seni di Universiti Umm Al-Qura. Namun, di tengah perjalanan ia memutuskan untuk melakukan perjalanan ke Jordan untuk belajar menjadi pilot di Akademi Penerbangan Timur Tengah.

Hanadi tidak sendirian, Yasmin Mohammed Al-Maimani, yang juga belajar di Jordan, juga kembali ke Saudi sebagai juruterbang.

sumber islampos.com/detik islam

5 ulasan:


  1. Aw, this was a really nice post. In idea I would like to put in writing like this additionally –
    taking time and actual effort to make a very good article… but what can I say…
    I procrastinate alot and by no means seem to get something done.

    my web page; 대구오피
    (jk)

    BalasPadam
  2. Do you know BPC full form? if no then check here BPC Bollaram Kya hai

    BalasPadam
  3. Saya kecewa dan hancur hati apabila suami saya meminta cerai. Kemudian saya menghubungi Dr DAWN, selepas saya melihat banyak kesaksian tentang bagaimana Dr DAWN membantu ramai orang memulihkan keamanan dalam perkahwinan dan hubungan mereka,
    Saya juga melihat bagaimana dia merawat penyakit yang berbeza dan membantu beberapa orang untuk merawat kemandulan, dan saya memutuskan untuk menghubunginya untuk mendapatkan bantuan,
    Dia berjanji untuk membantu apabila selepas saya menjelaskan segala-galanya kepadanya, saya menyediakan semua yang dia minta dan dia melakukan kerja dia, kini suami saya sangat menyayangi saya dan dia melayan saya dengan Care. Rumah saya begitu damai dan penuh dengan kebahagiaan, terima kasih kepada Dr DAWN,

    Hubungi dia jika anda sedang menghadapi sebarang masalah. WhatsApp dia: +2349046229159
    E-mel: dawnacuna314@gmail.com

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...